söndag 4 juli 2010

Fullspäckat

Dagarna är så fullspäckade nu för tiden, så jag hinner inte ens blogga. Katastrof! :-)

Fotbollsturneringen i Piteå är nu avslutad och ungarna är tillbaka i hemmet. Trötta, glada, brunbrända, med skavsår och "stämplingar" på fötterna - men ack så glada... Planeringen inför nästa års Summergames är redan igång. :-)


Bröllopskörningen i går gick jättebra. Varmt som attans var det. Dryga två timmar framför vagnen för Farmarpojken, men han var pigg och glad ändå! Lärde mig massor inför eventuella framtida bröllopskörningar. Visst kan man göra saker bra - men det kan alltid bli bättre! ;-)

Det blev lite extra pirrigt just innan vårt uppdrag. Halvvägs till Malå fick vi punktering på transporten! Trodde inte det var sant.... Lyckades dock hitta en lösning på eländet och hann dessutom komma fram i tid. Tack och lov!

Idag har dagen tillägnats städning och trädgårdsarbete. Potatis-/grönsakslandet har rensats, HELA gräsmattan klippts med handjagaren (tog tre timmar!) och huset är städat till hälften. = underbart!

Åkte sen till Villvattnet för att återställa vagnen jag lånat av Rolf och Ylva. Där hamnade jag i jätteintressanta och djupa diskussioner och höll knappt på att få mig iväg hemåt igen. :-)

På fredag börjar Villvattskampen. Nu ska det laddas.... Tisdag blir det hoppträning i Ersmark. Snart ska fokus läggas till fullo på Morganrikset, men först kommande helg....Fy vad skoj det ska bli! Två fyrspann från södra sverige kommer. Och Rolf ska köra tandem. Kul!

Nu måste jag försöka sova. Jag har blivit extrainkallad några timmar på förmiddagen i morgon på Bolaget. Har dessutom en massa andra saker, som står på min agenda för morgondagen. Dagarna är för korta. Bara att konstatera! ;-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar