onsdag 14 juli 2010

prioritetslistan..?

Det var länge sedan jag hade ett sådant här långt uppehåll med mitt bloggande. Jag hinner helt enkelt inte längre! Jag prioriterar annat...

Jag går sällan i säng före 23,30 och är nästan alltid uppe vid 6-7-tiden på morgonen. Min soffa står fortfarande så gott som oanvänd av min rumpa, och jag börjar fundera varför jag bekostade mig en dyr, skön reclinerfåtölj, när jag aldrig tar mig tid till att använda den...?

Svar: Jag har så ofantligt mycket roligt jag vill hinna göra!

Jag har ett underbart jobb, underbara ungar, fantastiska hästar och intressen av alla de slag, som tar upp all min tid. Jag har valt att ha det så. Jag gillar det. Vill ha det så... nästan jämt.
Helgen som gick, med körtävlingar i Villvattnet, gick superbt bra. Malin körde som vanligt som en gudinna. 105 p i dressyren (ett poäng mer än sin mamma) och en felfri precisions-runda. Överlägsen seger i ungdomsklassen och Malins kommentar blev: "Mamma, det skulle va kul att prova på att komma tvåa nån gång..." :-)

Dressyren tyckte jag gick jättebra med Farmarpojken, bättre än förra tävlingen. Men det tyckte inte domaren. Knep en tredjeplacering, ganska många poäng efter de övriga. Maraton gick jättebra. Vi hade skoj och groomen fick jobba där bak i vagnen. ;-) Tvåa blev vi.

Inför precisionen så hade vi möjlighet att avancera i den totala placeringslistan ifall vi skulle lyckas köra felfritt. Och det gjorde vi! Inga bollar ner, dock lite tidsfel. Etta i precisionen och tvåa totalt. Vårt lag vann dessutom denna deltävling. Kan inte va annat än nöjd efter denna helg!
Nu är mitt fokus inställt på Morgan-rikset, som är nästa helg. Vi åker onsdag. Jobbar alla dagar utom söndag innan dess, och måste därför verkligen planera min tid, för att hinna med att finputsa de sista detaljerna i träningen, samt förbereda och packa inför den långa resan.
Har fått låna western-grejer av en underbart snäll häst-vän, för att kunna göra ett bättre intryck i western-grenen jag anmält mig i. Tränade lite i kväll. Om sanningen ska fram så funderade jag verkligen allvarligt en stund på, vad tusan jag gett mig in i... Men, skit å. Nå kul måste man väl bjuda publiken på, om inte annat... ;-)
I dag har jag jobbat i Malå. Jättekul att få se lite nya ansikten och få jobba under lite andra former. Mer sånt!
I morgon kommer min Paula hem. Fy bubblan vad jag längtar efter henne!
Bäst att gå i säng nu. Borde sova.

2 kommentarer:

  1. Gud vad jag längtar till Örebro!! När åker vi? Vill du jag ska komma upp och hjälpa till med packning osv? Hör av dig isåfall, jag har nämligen inte så mycket pengar på mobilen;)

    SvaraRadera
  2. Tack för erbjudandet Sofia. Jag siktar in mig på att vi åker mitt på dagen på onsdag. :-) Hör av mig på telefon i helgen. Ok..? :-)

    SvaraRadera