söndag 18 juli 2010

Western-stuk

Nu har jag tränat två gånger till med western-prylarna. Farmarpojken gillar dem och vi börjar komma riktigt bra överens nu. På filmen nedan tränar vi Trail. Box-träning tror jag det heter..? Hästen ska vändas ett helt varv inne i "boxen" utan att nudda vd bommarna. Det går hyfsat bra nu, fast bättre åt det ena hållet...





I denna film syns det när vi tränar att gå genom ett "L". Idag avslutade vi med att göra detta på enhands-fattning. Rider man på stång-bett måste tyglarna hållas i EN hand. Tror vi fixar det nu faktiskt! :-) De borde ju ha bättre bommar i Örebro..?




Förberedelserna inför Morganrikset pågår för fullt. I helgen har jag gått igenom vilka tävlingskläder som ska med och putsat läder och tvättat prylar till max. Allt ska vara tipp-topp! :-)

Yiihaaa... smågalen cowgirl.

På hingstvisningen i april missuppfattade någon vad jag sa, och trodde att western skulle bli grenen vi skulle satsa på framöver. Då skrattade jag bara åt påståendet, men se nu vad som har hänt... :-D Tror dock aldrig att jag överger körningen.

Nu är det dags för sömn. Arbete i morgon.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar