lördag 27 december 2008

Back on Track

Nu gör jag ett nytt försök! Trots att jag blivit utsatt för dataintrång och borttagning av min gamla blogg (nej, jag har inte tagit bort den självmant) så kommer jag inte att sluta blogga...

Vår yttrandefrihet är guld värd och ordets makt är stark. Jag har en person i mitt liv som gärna vill kontrollera det som skrivs på min blogg. Kontrollbehovet hos denna människa övergår allt mitt förstånd. Det måste vara väldigt frustrerande när denne upptäcker att jag står stark ändå - vad som än händer!

Dataintrång är straffbart. Handlingen med att radera min gamla blogg måste ha varit väldigt ogenomtänkt. Personen i fråga läste utkast som jag inte publicerat för allmänheten, blev säkert livrädd att de skulle komma ut (för de var så "träffande" och ganska magstarka) så denne handlade impulsivt.

Nu kommer jag inte att publicera något liknande som kan förknippas till denne, för nu om någonsin, fattar väl alla vem jag skriver om. Den här personen har ju varit så duktig med att beklaga sig för alla. Jag har alltid skrivit i liknelser, just för att skydda folks identiteter. Jag hyser ändå respekt för folks privata och vill inte "hänga ut" någon. Men, som jag sagt innan, ifall jag lyckas skriva och de som borde ta åt sig känner sig träffade - då är min lycka gjord!

Om det jag skriver gör dig upprörd, arg, ledsen, uppgiven, m.m. - LÅT BLI ATT LÄSA DÅ!!!

De inlägg som kommer att skrivas de närmaste dagarna, kommer med all säkerhet att vara ganska provokativa. Fixar ni inte det, så rekommenderar jag er att inte besöka min blogg fler gånger.

3 kommentarer:

  1. Vad lycklig jag blir DU ÄR TILLBAKS
    Jag fick ioförsej nästan en ny kompis på köpet det måste vara en ensam människa som ringer till en okänd människa och försöker chocka och förtala min vän.
    "Yvonne"

    SvaraRadera
  2. *ler* tack så mycket... kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Hoppas innerligt att denna person sätts åt riktigt och anmäls.
    Som sagt yttrandefriheten är fri.
    Jag vet att du INTE har hängt ut ngn person här, då jag följer din blogg flera ggr om dagen.
    Ps. Du vet att man kan polisanmäla dataintrång va? Hör av dig min goda vän är Polis. Ds.
    God Fortsättning.
    /Anna-Lena.

    SvaraRadera