lördag 27 december 2008

Slut på ledigheten?

Äntligen börjar förkylningen släppa något. Den tar verkligen musten ur en, då sömnen blir störd av snörvel, host och täppta näsor. Malin verkar helt frisk nu, men Paula lider precis som jag lite ännu. Hon orkade i alla fall bege sig ut på en ridtur med Nypon idag. Tror det gjorde henne gott med lite frisk luft.

Jag har kört Farmarpojken en sväng till Storliden idag. Han var otroligt lugn och beskedlig - som en gammal pålle! Jag har varit lite orolig för hans enorma energi sista tiden. Sist jag körde honom var jag tvungen att snurra kindkedjan, för att vara säker på att få stopp på honom. Det var kanske det som behövdes - för idag var han som sagt from som ett lamm! :-)

I kväll packade vi skotern med fika, grillkorv, hund och ungar och drog till jaktkojan för lite mys i vintermörkret. C o P o E följde oxå med. Trevligt och mycket uppskattat av barnen! :-)

Haft haft lite julsemester från pappersjobb, speciellt ridklubbens. Men ikväll har jag tagit mig i kragen och jobbat lite så att det inte hopar sig allt för mycket...

Ha det bäst - helst till häst!

Kramiz

1 kommentar:

  1. så är livet vardagen kommer alltid ikapp (fast den är ju rolig) nu ska jag sova snart har tittat på tv4-fakta om arboga-fallet *gråter*
    *yvva*

    SvaraRadera