måndag 29 december 2008

Rearusning

Nytt sovrum för 3500:-, undrar om min budget kommer att hålla...? :-) Tapet, färg, golv, penslar o dyl. är i a f inköpta i dag. Nu ska "bara" grovjobbet göras. Hade tänkt sätta i gång i morron, men fick veta att jag behövdes av mina arbetskamrater på jobbet hela dan.

Vi hade en riktigt trevlig dag i Skellefteå idag. Jätteskoj att träffa brorsan och få surra en stund. Ungarna hade kul med kusin Joel och det kändes passande att få lämna dem där en stund (så de fick slippa mellandags-ruschen på Solbacken) medans jag inhandlade sovrumsgrejer.

Avslutade stadsresan med att storhandla på Obs. Man får verkligen mer i matkassarna för pengarna där än i våra lokala butiker, det märktes tydligt idag! Är mest fascinerad över utbudet och prisskillnaden av frukt och grönt, som skiljer sig så ofantligt mycket...

Snart börjar ett nytt år. Funderar alltid över nyårslöften, men brukar aldrig uttala dem. Bara för mig själv. Tror det är viktigast att man försöker vara snäll och ärlig mot sig själv, med vad man lovar att man ska fixa det kommande året. Är det något jag gett mig tusan på att jag ska fixa, brukar jag dock säga det till andra, då måste jag ju klara av det... :-)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar