måndag 29 december 2008

Morgonstund har guld i mun

Mina små hjälpredor ville absolut bli väckta i morse för att få följa med och hjälpa till med stallet och ladugården. Jag försökte lite försiktigt få liv i dem, men utan resultat. "D" hade lagt sig hos Malin och de sov så sött tillsammans. Bestämde mig för att låta de sova. Jag får väl höra nu när de vaknar om de blev hemskt besvikna över sin sovmorgon.

Det är alltid ett väldans fågelkvitter inne i ladugården. Jag har egentligen aldrig tänkt på det så mycket innan, kanske för att man är så van att höra det..? Men ljudet från fåglarna som blandas med tjurarnas idisslande och muande är väldigt trivsamt.

Det är en bra start på dagen att få arbeta fysiskt nån timme, ta en dusch och sen få ta tag i allt annat som står på agendan. Mockningen och skitskrapningen är som en joggingrunda - inget rensar skallen så bra som motion! Rester från gårdagens bryderier rensas bort, och det görs plats för nya "in-puts".

Nu hör jag barnafötter i gång på övervåningen.

Ha det bäst! P o K

1 kommentar:

  1. Godmorgon, det lät mysigt att gå själv bland djuren det är så jag började sakna morgnarna när man hade hästarna och jag var med på morgonsysslorna.
    "Yvonne"

    SvaraRadera