söndag 28 december 2008

Utmaningar

Ägnar förmiddagen åt att försöka färdigställa ett utkast av en skrivelse till kommunstyrelsen i Norsjö med begäran om utökat driftsbidrag till ridklubben med ca 300%. Tror ni det går...? *ler* Har alltid levt efter mottot "Om man siktar mot stjärnorna, så kanske man når trädtopparna". Gör sällan, eller i princip aldrig, något utan att ha klart för mig vad jag har för mål med det jag sysslar med. Har man inga mål så tror jag att det är lätt att man hamnar på villovägar. Vägen mot målet kan bli stundvis ganska svårframkomlig, oplogad och t.o.m. odränerad. Men, eftersom jag älskar utmaningar, så gör det bara det hela än roligare!

Svårast är när ens egna känslor är hinder för att nå målet. Men efter år av prövningar har jag nu lyckats klara av det också. Jag är så glad och stolt över mig själv! Insatsen blir högre när man börjar spela med sig själv som spelpjäs, ansvaret mot de man har med sig vilar tungt och man måste tänka sig för lite extra. Men med facit i hand, så nådde jag faktiskt lite högre än till trädtopparna denna gång.

Nu står som sagt nya utmaningar för dörren. Har många på G. Har inte tänkt spela lika högt denna gång. Tror att jag aldrig mer kommer att behöva göra det, tack och lov... :-)

När allt ställs till sin spets visar sig oftast den genuina varan. Har man en öppen blick och ett öppet sinne kan man få se och uppleva mer än man trodde var möjligt.

Take care, live life - be happy!

3 kommentarer:

  1. En riktig slappardag är glad att jag är ledig till den 5/1 behöver nog det som det verkar. Du verkar ju full av energi (att du bara orkar)
    "Yvonne"

    SvaraRadera
  2. Nja, tipptopp e man inte ännu efter den dumma snuvan, men snart är det full fart! :-D Vila? Det ska jag göra i graven! Har så mycket jag vill göra och hinna utforska... Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte jag hinner vila i graven, då ska jag runt och spöka lite;-)

    SvaraRadera