tisdag 16 februari 2010

Äntligen!

Efter en hel del huvudbry och frusteration har jag äntligen lyckats få igång de nya datorerna. Mest glad är nr. 5 som fick överta min gamla dator. Snacka om stolt och glad unge. Är fullt övertygad om att detta kommer att gynna skolarbetet och den sociala utvecklingen. SMS-kontot på barnens mobiler kommer förhoppningsvis att minskas, eftersom Messenger och Apberget nu blir använt mer frekvent.

I morgon drar jag i väg på konferans för kvinnliga företagare i Piteå. Ser fram emot nya bekantskaper och få lyssna på inspiratörers dalar och toppar i sitt företagande. Förhoppningsvis lär man sig nåt, får nya synsätt och infallsvinklar på saker och ting. Vi får se...

Till helgen är det dressyrkurs på KDRF. Sofia ska rida FP. Hade ju tänkt köra dit honom i morgon på deras hoppträning, men hade totalt glömt bort denna konferans. Hoppas det funkar nästa vecka i stället?

Har synkat ihop mig lite med duktige grannen idag inför våra sportlovsaktiviteter. Känns som om vi har lagom koll på hur vi ska lägga upp arbetet framöver. Ett behagligt lugn råder.

Skellefteå och vitrockar på fredag igen. Skulle vilja hinna hälsa på bror med familj. Det var länge sedan. Känns förj-ligt att man oftast bara hör av sig, när praktiska bekymmer dyker upp. Man kan väl ringa bara för att fråga hur det är..? Måste bättra mig på den punkten!

Nu ska jag ut på en kvällsrunda i sadeln på min Farmarpojke. Ska bli skönt. Behöver samla tankar inför morgondagen.

Ha det bäst - helst till häst!

1 kommentar: