tisdag 2 februari 2010

Deltaljrika personligheter

Idag fick jag besök av en häst-kiropraktiker på förmiddagen. Jag ville att hon skulle göra en ordentlig genomgång av Farmarpojkens leder och muskler innan tävlingssäsongen drar igång. Han gick igenom "besiktningen" med beröm godkänt. Skönt..! Bara att träna vidare.

Fick en inbjudan till en hingstvisning i Vännäs i början av april, som verkar jätteintressant. Får jag med mig någon medhjälpare så åker jag. Bra och billig marknadsföring! Bra initiativ oxå av arrangörerna att anordna detta!

Hade en intressant diskussion med en ännu intressantare människa idag. Pratade om mansgrisar, karlar med knasig kvinnosyn, kvinnor med dålig respekt för sina män och egotrippade människor, som bara ser till sina egna behov, i stället för att sätta saker i relation gentemot ett större perspektiv.

Vi säger ofta ett det är de små detaljerna som gör "helheten". Det stämmer - visst? Ett rum utan personlig inredning får ingen "själ", en festblåsa kommer inte till sin rätt förrän accensoarerna (stavas det så..?) är på plats. osv. osv.

Jag fastnar för personligheter med speciella, lite säregna - men jordnära, varma, djupa och intuitiva drag. Glädjs och blir så otroligt tacksam, över att få möjlighet att utveckla bekantskaper med denna typ av människor. De fascinerar mig. Inspirerar mig, och ger mig hopp.

Dessa detaljrika personligheter, som fångar mitt intresse, hoppas jag kunna ta till vara på. Hur vet jag inte riktigt... men det visar sig nog. Tids nog. Allt har sin tid, sägs det ju...

Inte många passerar det lilla analyserande nålsögat, jag försöker pressa de få bekanskaperna jag har igenom. Men de som genomgått den "resan" och fortfarande vill stanna i mitt "livs-broderi" de vurmar jag starkt om. Bättre att ha några få "diamanter" än ett helt grus-lass! ;-)

Va rädda om varandra!
P o K / Vekå

3 kommentarer:

  1. Läste mejlet du hade skickat, och blev så galet glad! Självklart vill jag rida din underbar hingst!:)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Roligt att höra! Antar att du menar både i Vännäs och på Ida-kursen, eller..? :-)

    SvaraRadera
  3. Självklart! Rider så mycket jag får!:D

    SvaraRadera