måndag 1 februari 2010

Vårkänslor och drömmar om renoveringar

Nu har det varit rejält kallt ganska länge. Ser verkligen fram emot när vårsolens strålar börjar värma min frusna kropp.

På Farmarpojken märks det att vi går mot ljusare tider. Han är lite extra kär i våra ston på gården. Kanske är det en kombination av för lite motion (det är ju så kallt ute..!) samt ljuset, som gör att hans hormoner hamnat i svallning..? Duktige grannen har tack och lov hjälpt till med att sätta en extra bräda runt nästan hela hans hage. Det verkar behövas...



Nu är det ett år sedan vi gjorde om i köket. Känns som om det var längre sedan... För en månad sen så upptäckte jag att det blivit luftbubblor under den nyinlagda korkmattan. Både i hallen och i köket. Tack och lov lades mattan in av en fackman, som idag vackert fick komma hit för att åtgärda problemet.

Drömmer om att få golvet åtgärdat även i vårt sovrum. Med bättre isolering, tätare mellan golvåsarna och nya golvspånskivor, kanske golvet blir tystare, stillare och snyggare. Renovering av vår kära bostad ligger tyvärr inte så högt på min kära makes prioriteringslista. Måste komma på något knep för att få honom att tro att det verkligen behövs...! ;-)

Snart dags för besök hos vitrockarna igen. Gruvar mig lite redan. Borde och ska inte göra det, men det är svårt att låta bli... Har inte hört något angående Processen ännu. Får väl kanske veta mer om det snart..? En envis huvudvärk har belägrat min skalle. Har verkligen försökt ignorera den och fokusera på hur bra min kropp fungerar i övrigt. Men skallebang är jobbigt! Ska prova med en extra tidig kväll till sängs, för att se ifall den är borta till i morron. Det ska den vara!

Ha det bäst!

P o K/ Vekå

1 kommentar:

  1. Shit pommes vilket fint kök! Men varför platsgolv, varför inte parkett till så fint kök?

    Jenny

    SvaraRadera