torsdag 4 februari 2010

Bollplank och luftslott

Har skottat ridbanan idag med L90:n. Vintertid är ridbanan jämnare och finare än på sommaren. Fullbroddade hovar ger bra fäste i den packade snön, och skapar ett harmoniskt och sviktande underlag.

Farmarpojken fick sig en genomkörare idag. Har börjat lägga in lite ökningar i korta intervaller och märker stor skillnad nu, efter vårt ihärdiga styrketränande, som verkligen gett resultat. På lördag är det körkurs igen för Fredrik Persson från Flyinge. Undrar om även han märker skillnaden..?

Bävar lite inför morgondagen. En hektisk dag med alldeles för mycket på schemat. Vitrockarna känns värst. Usch... Men, dagen i morgon har oxå ett slut! Siktar därför in mig på kvällen i stället! ;-)

Har gjort en massa konsekvensanalyser idag. Fick hjälp med en del av dem. Alltid bra med ett bollplank, när tankar ska vädras och känslor beröras. Speciellt om "bollplanket" har ett öppet sinne, inga förutfattade meningar och besitter förmågan att tänka i stora perspektiv.

Som jag nämnt tidigare, så är det alltid de små detaljerna som skapar helheter. Uppbyggda luftslott som tror sig va en "helhet", kan i en del perspektiv påvisa stora brister. Hur gör man då? när dessa brister stör helheten? väljer man att fokusera på det positiva? blunda för bristerna? hittar man lösningar på bristerna, och hoppas på ett vinnande koncept? eller..?

I går pratade jag om val. Kan göra det i dag med. En stor fördel vi människor har är att vi kan ändra oss. Jag ändrar mig hela tiden om småsaker. Större värderingar och synsätt, krävs det däremot desto mer övertalning, innan jag ändrar mig. Ibland när jag är osäker, så väljer jag att helt enkelt INTE välja. Varför utesluta saker och ting innan man är säker..? Bättre hålla dörrar öppna, eller åtminstone lite på glänt, tills man vet...

Stängda och låsta dörrar är så mycket besvärligare att öppna igen, den dagen man märker att man gjort ett felaktigt val...

Det är med god poesi som med kyssar. Möjligheterna är inte uttömda med ett försök. Man kan ta det igen, från början. :-)
Frans G Bengtsson

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. Ibland behöver man bara rätt å slätt rätt nyckel... inte lätt allt gånger!

    Jenny

    SvaraRadera