tisdag 1 juni 2010

Betäckning

I dag är jag "ledig", men jag har så mycket att göra så jag vet egentligen inte vart jag ska börja... :-) När känslan av otillräcklighet och tidsbrist kryper sig på, brukar jag börja med att ta tag i de saker där man märker resultat på en gång. Det känns lite bättre då.

Ibland skriver jag ner alla saker jag måste göra på en to-do-lista, och bockar av dem eftersom sakerna är gjorda. Härlig känsla, när man kan slänga sin lista och konstatera, att man uträttat en hel del.

I går var det pirrigt. Första försöket med betäckning av Kavatina. På morgonen lät jag FP snusa på henne som vanligt och han var lika kär som alltid. Hon stod som en fura och jag fick nästan dra ut henne ur stallet. Det bådade gott inför eftermiddagen.

Jag gjorde de båda i ordning. Tvättade deras intima delar och lindade svansar och ben. Allt för säkerhetens skull. Minette höll Kavatina vid vår nybyggda betäckningsplats och jag förde FP i stigbettet. Han var otroligt taggad och visste vad som väntade, men lyssnade ändå på mina kommandon.

Orutinerad som han är, så kom han på henne lite snett. Han hann aldrig riktigt "få till det" innan det var för sent. Kavatina var jätteduktig. Verkade dock lite snopen efter utebliven älskog. :-) I eftermiddag gör vi ett nytt försök. Då vet vi mer om hur de beter sig, och hur vi måste hjälpa dem för att "få till det". ;-)

En och en halv vecka kvar till skolavslutning. Otroligt vad fort tiden går..!

Ha det bäst och ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar