onsdag 30 juni 2010

Limousinen

I går åkte jag för att hämta en jättefin vagn, som jag lånat av Rolf i Villvattnet. Det är alltid så trevligt att träffa honom och hans fru Ylva. Ödmjuka, trevliga och intressanta människor, som brinner för hästkörning precis lika mycket som jag.

På väg hem från Villvattnet fick jag en riktig pang-punka. Skärmen på hästfinkan gick sönder, och ensam stod jag mitt ute i ingenstans med en punktering och inga verktyg. Man ska inte göra så... Och jag som tänkte tanken innan jag for: "Bara jag inte får punktering..." Och så händer det!
Nå väl, tur man har en boggie-slåp. Smög mig hem och får väl fixa ett nytt däck i morgon. Skärmen får lov att fungera, trots sina "skönhetsfel".
Vagnen jag hämtade är superfin. Bekväm som en annan "limousin", och den hamnar verkligen högt upp på min vill-ha-lista. Farmarpojken verkade trivas i den. Var ju tvungen att provköra den en runda idag. :-)

I morse överraskade hovslagaren mig med ett besök. Passade på att låta Tapper träffa "läskige farbrorn" och visade honom att han kan minsann lyfta på sina hovar nu! :-) Duktiga, snälla och stiliga Tapper...

I morgon blir det avfärd till Piteå. Fotbollsturnering i dagarna tre för nr. 5 och Malin. Oj, va de längtar!

Saknar min Paula... I går var hon på Liseberg. Tomt som attans här hemma utan henne. Vet dock att hon mår bra och har det roligt. Det är viktigast!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar