måndag 7 juni 2010

Rivstart på veckan

Det har liksom bara rullat på idag. Det ena har avlöst det andra. Har inte haft en endaste liten stund över, känns det som. Har gjort två, tre, fyra saker - samtidigt, allt för att hinna med det som va tvunget att hinna göras idag.

Ingen lunch. Ingen middag. En banan intogs samtidigt som ett viktigt telefonsamtal utfördes medans jag var på väg från det ena till det andra.

Jag såg fram emot besöket av Maud Olofsson i eftermiddag. Hon avlade en blixtvisit i Norsjö på sin resa genom Norrland i eftermiddag. Otroligt vilket munläder denna kvinna har..!

Guldklövern delades ut till duktiga företagare med ambitioner, och förmågor att ta tillvara på tillgångarna och resurser, som faktiskt finns här i kommunen.

Besöket drog naturligtvis ut på tiden, vilket gjorde att jag missade även middagen. Direkt iväg från Folkets Hus till ridhuset för hopplektioner. I vardagskläder. Hann inte byta. Underbara ungar och tacksamma föräldrar = roligt! :-)

Väl hemma så blev det veckostädning, familjeråd och viktiga beslut att fatta. Skönt att ha det gjort.

Fick en förfrågan idag om en brölloppskörning i Malå i början av juli. Kul! Tackade naturligtvis ja. Måste bara hitta mig en fin vagn, som jag kan skjutsa brudparet i. Skulle gärna vilja ha en sådan här:
Eller varför inte en sådan här...

Jaktvagn Elegance och Viktoriavagn. Bilder lånade från Tidaholmsvagnars hemsida. Om man hade si så där en 100' över, så kanske man skulle kunna köpa en. Mycke pengar...

Nu måste jag i säng. Kurs i Umeå hela dagen i morgon. Har inte hunnit förbereda mig ordentligt än och titta på filmerna som man var tvungen att se på i förväg. Får göra det i morron bitti istället.

Sov gott! P o K / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar