torsdag 10 juni 2010

Vacklande övertygelse

En dag kvar på skolterminen för barnen, sen blir det sommarlov. Jag hoppas innerligt att den negativa känslan jag ständigt brottas med kring sommaren, inte smittar av sig på dem. Det verkar inte så. Inte än iaf.

Sommar för mig är arbete, arbete och mera arbete. Har inte upplevt en endaste sommar med det alla talar om: "fyra-veckors-semester". Dagarna är alldeles för korta. TV:n skulle kunna slängas ut (för man hinner liks aldrig titta på den) soffan blir dammig (för man sitter aldrig i den) och det sociala livet blir i princip obefintligt.

Den stora utmaningen är att hitta allt positivt i detta. (Det finns faktiskt en hel del.) Men det är jobbigt att försöka övertyga nära och kära om fördelarna med livet på landet, som bonde och aktiv företagare, när man själv vacklar i övertygelsen...

I går fick jag och min make ett sådant negativt besked, som kommer att påverka hela vår verksamhet, och därmed också vår vardag, så jag vet ärligt talat i nuläget inte hur vi ska kunna lösa det. Med allt annat som dessutom pockar på, så känns detta lite mer än vad som behövdes just nu.

Nu ska jag, (som min Malin är superbt duktig på att påminna mig om) Leva som jag lär, och hitta en bra handlingplan för att komma ur detta. Lägga sig ner och deppa funkar inte.

Kreativt tänkande, konstruktivt planerande och lite mer jävlar-anamma. Detta måste gå! Det SKA gå...

Take care, live life - be happy!

4 kommentarer:

  1. Lite pepping här!
    Du kommer säkert på nåt nytt när du väl har bollat med situationen....
    Kramar om er alla

    SvaraRadera
  2. Tack för det snälla! :-)

    Peptalk är aldrig fel.
    Många kramar tillbaka.

    /Vekå

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt avvecklat Tv:n för flera månader sen, å jag saknar den inte ett dugg! =)

    SvaraRadera
  4. Bra Jossan! Vore det inte för ungarna, så hade jag också avvecklat den för länge sedan... ;-)

    SvaraRadera