torsdag 17 juni 2010

Vinprovning och Grönt kort

Idag hade jag tre timmars underbar tid på jobbet. Speciellt för dagen var vinprovning, tillsammans med grillat kött och fetaostsallad. Mycket lärorikt och intressant! Mest fascinerad blev jag över ett rosévin som smakade Blah när man smuttade på det, men tillsammans med måltiden så fungerade det alldeles utmärkt!

Ett annat friskt vitt vin var jättegott att smutta på, men smakade folie och jordmetaller tillsammans med mat. Tänk så fel det kan bli...

Jag och Paula avlade en stadsresa på eftermiddagen. Vitrockar för min del och ännu ett försök för Paula med det Gröna kortet. Idag klarade hon det och var väldigt stolt och glad, när jag hämtade upp henne innan hemfärd. Bra jobbat! :-)

Paula har börjat rida Nypon lite smått. De strålar ikapp och det märks att de båda har saknat deras träningsrundor. Tapper springer med, men har börjat förstå att det inte lönar sig att försöka springa runt med morsan. Bättre vänta och kolla lite... ;-)


De korta stunder vi tränar honom med att stå uppbunden, fungerar också riktigt bra nu. Nypon verkar bara tycka att det är skönt att någon är "barnvakt" en stund, så att hon får vara ifred lite...

Ta hand om varandra!
P o K / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar