lördag 19 juni 2010

Blivande pappa på gården!

Farmarpojken ska bli pappa!!! Idag blev det konstaterat: Kavatina är dräktig! Helt otroligt med tanke på att det var egentligen bara ett av de tre försöken vi gjorde med de två, som blev "lyckat"! :-)

Hanna olin Lundmark med Kavatina. Bild lånad från Hannas blogg.


Jag tror inte att någon av oss hade så höga förväntningar om att ett positvt besked skulle komma idag. Men ultraljudet visade tydligen att en liten fölis är på G efter min underbara "kille"! :-)

Idag har vi varit i Piteå på äventyrsbadet. Ungarna har längtat så efter att få åka dit. Jag tog med mig en bra bok och kurade ner mig i en av solstolarna där inne, efter att ha åkt en runda i vattenrutschbanorna och suttit i bubbelpoolen en stund. Glädjen hos barnen går inte att ta miste på vid sådana här tillfällen. Roligt.

Väl hemma så hade två av våra senaste familjemedlemmar anlänt: Ulla och Adolf. Bild på dem ser ni nedan.

I morgon ska vi släppa ihop dem med fåren. Hoppas det går bra!

I kväll har jag suttit med lite pappersarbete. Har ansökt om kompetensutvecklingsbidrag från länsstyrelsen och lagt ut lite krokar om att få göra studiebesök på en del gårdar i Norr- och Västerbotten. Vi får se vad detta leder till... Håll tummarna för positivt besked!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar