lördag 27 juni 2009

Helg?!

Inte hunnit blogga som jag velat de senaste dagarna. Måste journalföra och dokumentera projektet jag håller på med och mycket av min kreativitet i skriven form får jag därför utlopp för där. Men i helgen är jag ledig från det, så nu hinner jag blogga lite.

Ungarna är på fotbollscup i Piteå i helgen, så vi är ensamma hemma. Tror absolut jag kommer att hinna ikapp med städning, pappersarbete och en massa annat som väntat på att tas tag i.

Ungarna sov hos djuren, inte hela natten, men nästan... Fattar inte hur de lyckades. :-) Vid stadsresan i onsdags inhandlade vi ett tält som de sovit i sedan. Tror minsann de sover bättre där än inomhus i den värme som nu råder.

Träffade doktorn i onsdags. De har hittat en knöl i min mage stor som en tennisboll, som jag ska operera bort efter semestern. Inte undra på att jag känt mig risig... Reumaprover är skickade till Umeå, men de har jag ännu inte fått svar på. Pronaxenet har hjälpt mig lite, men jag har fortfarande värk på morgontimmarna. Nu har dock arbetet på dagtid börjat gå bättre och det enda jag störs av är stickningar och bortdomningar vid vissa arbetsmoment, där jag använder mina händer i stor utsträckning. Så bättre har det blivit!

I morse stannade Falks bilbärgningstjänst av här för att fråga om vägen. På flaket hade de en kraftigt demolerad bil, full med färsk blod överallt. Olyckan hade skett efter vår grusväg och jag anar oråd med vem som kört den... Bilen var stulen i Norsjö. Nog kommer det fram snart vem som åkt i den. Var den stulen så känns det inte mer än rätt att de som körde den skadade sig!

Nä, nu måste jag ut och fortsätta jobba.

Ha det bäst, P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar