söndag 21 juni 2009

Rabarber-mums

Sommar-stor-städningen av stallet blev i går avklarad. Med fyra duktiga hjälpredor, så gick det som en dans. Tillsammans hjälptes de även åt att kärra in en hel SJ-pall med ved i källaren. Oj, så stolt jag blev över deras arbetsvilja.

På onsdag ska jag ta reuma-prover för mina domnande händer. Högerhanden är värst. Har hittat ett knep för att slippa smärtan på morgon timmarna i högerhanden, genom att låta den hänga utanför sängen ned mot golvet. Då sväller den upp, blir varm och det dunkar i den. Men jag slipper i alla fall den hemska smärtan och värken.

Skulle skriva lite i dagboken i morse, men klarar inte att knipa runt pennan. Usch...

I går bakade jag två olika sorters rabarberkakor. Har skördat och fryst in massor av våra fina rabarber och är så glad över att jag äntligen tagit mig i kragen och börjat baka (vilket jag egentligen gillar att göra, det har bara inte funnits tid till det). Fastnade för en sockerkaksliknande variant med stött kardemumma i. Jättegott! Hittade massor av bra recept på recept.se kolla där så får ni se!

Nu ska jag ut i blomrabatterna och fortsätta med ogräsrensningen som jag påbörjade i går.

Ha det bäst! Kram Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar