måndag 15 juni 2009

Tillbaka - kanske...

Jag vill med detta inlägg tacka Katarina för att hon sporrade mig att öppna min blogg igen.

Tack!

Ja! jag förespråkar det fria ordet!

Nej! Jag gillar INTE att få negativ/okonstruktiv kritik från anonyma kommenterare. Kan man/törs man inte stå för sina åsikter,bör man hålla sina tangentfingrar i styr. I övrigt så UPPSKATTAR jag att få kritik, bara den leder någonstans och att jag får möjlighet att visa att jag kan bättre! Kritik är ett kvitto på att någon bryr sig, visst? Eller, har jag uppfattat det fel med?

Ni anonyma som gärna vill föra fram era åsikter, men inte får de publicerade i detta forum - starta en blogg, där är man producent/ansvarig utgivare/art director och hela köret! DÅ kan man få skriva/publicera det man själv anser vara lämpligt. Skillnaden i att anonymt slänga ut negativa kommentarer och att, som i mitt fall, föra fram åsikter i generella frågor eller allmänna folks beteenden, anser jag vara ganska stor! Jag pekar ju aldrig ut individer i sig, men det gör däremot de som fäller dessa kommentarer om mig!

Det vore ju tämligen idiotiskt att publicera kommentarer som kastar mörka och hemska skuggor över mig som person. Så "Katarina", hoppas nu jag gett ett förtydligande, så att du förstår min ståndpunkt i detta ämne kring yttrandefrihet. Dina synpunkter om vad du vill och inte vill läsa i min blogg har jag tagit till mig, men kommer inte att ta hänsyn till i mitt fortsatta skrivande. Gillar du inte det som står här - ge f-n i att läsa då!

På återseende/ Vekå

2 kommentarer:

  1. Så skönt att ha dej tillbaks!!!!!!!!!
    Kramar från småland;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaa... tack! :-)
    Kramizar tebaks!

    SvaraRadera