söndag 28 juni 2009

Lite självskryt och annat vardagsplock

Nu är alla barnen hemma igen. Känns verkligen bra. Paula var nog mest trött efter allt fotbollsspelande i dagarna tre, men Malin var rätt så mör hon med... Nr. 5 o 6 verkar jätteglada över att vara tillbaka. Ungarna strålar i kapp och det värmer i mitt inre.

Jag har storstädat toan uppe idag på fm, tvättat lite och sammanställt papperen som väntade på mig. Resterande tid har jag lagt på att färdigställa grundarbetet på ridbanan. Jag väntar ju fortfarande på barken som ska spridas dit, men i väntan på den, så har jag planerat till marken med L90:n och plockat bort stenar, som kan störa underlaget på ridbanan. Den kommer med säkerhet att bli jättebra - bara den blir klar någon gång. Har med handkraft m h a en jordspade och fyrhjulingen med släp, finputsat ytan på ridbana, så det kan inte bli annat än bra! Är så stolt över att jag klarade traktorjobbet alldeles på egen hand - och bra blev det ju dessutom... ;-)

Att vistas på en stor öppen jordplan, när solen gassar på som värst, har jag idag fått uppleva vara effektivt om man vill bli solbränd. Tack och lov för solskyddsfaktor 20! Så brun som jag är nu blev jag inte ens vid vår senaste semesterresa till Turkiet! :-)

Ny vecka på G. Inte alltför många saker som väntar på att bli gjorda - känns underbart! Att färdigställa uteboxarna, shoppa förnödenheter till nr. 5 o 6 och sköta markservicen på gården, får bli kommande veckas prio.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar