måndag 15 juni 2009

Små grytor har också öron

Sitter med vetekudden runt min ömmande nackmuskelatur. Varmt och jätteskönt! Kan knappt vrida skallen åt höger. Det dagliga skrapande av skit i ladugården har satt sina spår. Om än jag försöker att mocka med andra handen för att belasta musklerna likvärdigt, så går det bara inte. Det tar ju typ dubbelt så länge och känns helt avigt!

I morse vaknade jag kvart över fem av min värkande högerhand. Det bränner, sticker och dunkar. Känseln är nästan bortblåst på hudytan och jag kan utan problem nypa mig själv blodig. Helt sjukt!

I går vaknade aldrig handen helt. Idag har det gått hyfsat. Vad är det för fel?

Färdigklagat... Malin frågade mig idag: Vad det är som har hänt med dig mamma? Vad menar du? frågade jag tillbaka. Jamen, du har blivit så glad på sistone...

Då börjar man fundera över, har jag inte varit glad tidigare då...??? Min lilla analytiska Malin. Alltid med djupa och observerande frågeställningar.

Ser fram emot morgondagen. Ska träna maraton med min Farmarpojke. Skola in min blivande "groom". Hon är nog lika full av förväntan som jag..? :-)

Ha det gött, P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar