måndag 22 juni 2009

Vänner


Den som upphört med att vara en vän, va aldrig en vän från början. Så säger ordspråket. Och det är så sant. Äkta vänskap kan ibland behöva en paus, vara vilande, för att senare återupptas med större kraft. Äkta vänner kan bråka, vara oense och ha meningsskiljaktigheter, men det hör liksom till. En vän är en som vet allt om en - men som ändå tycker om en...

En av mina goaste, varmaste vänner har betett sig konstigt under en längre tid. Jag har väntat tålmodigt på att saker och ting ska vända. Alla gör vi knäppa saker ibland och beter oss högst oresonligt, men en vän förlåter man för missar som gjorts. Nu har tyvärr så många lögner kommit fram, sanningen ligger långt från vad som är offentlig och jag vet inte längre om jag kan förlåta. Hur mycket ska man tåla...? Förtroendet har fått sig en rejäl törn, mycket ska till för att reparera skadan.

Nu ska jag ut och göra klart i ogräsrensningen. Det sägs ju att ens trädgård är själens spegel och jag vill inte ha några inkräktande, näringssugande ogräs i MIN trädgård! :-) eller själ, för den delen....

Ta hand om varandra! P o K

2 kommentarer:

  1. Undrar hur min själ ser ut då;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Säkert bra! Du kanske säger som min R (att trädgården är min - inte hans) Han vill nog helst ha det enklast möjligast och mest lättskött. Typ bara gräsmatta, inga buskar, blommor och annat "tjafs" som är i vägen när man kommer med åkgräsklipparen. :-)Kram tebaks!

    SvaraRadera