tisdag 11 augusti 2009

Alla dessa måsten...

Tvätthögen har under helgen växt till enorma proportioner. Vår nya fina tvättmaskin jobbar för fullt, men utan torktumlare, och med fukten i luften som rötmånaden innebär, så hinner inte tvätten torka. Jag får inte plats med alla kläder! Måste fixa detta... hur ska det gå i vinter..? Torktumlaren hamnar nu längre upp på listan över vad som måste köpas hem.

Har haft en svacka i mitt mående igen. Det visar sig direkt på vågen. Tre kilo ner... Oroar mig hemskt inför min operation. Inte kanske så mycket för själva ingreppet... jooo lite... men, jag tänker på allt runt omkring, hur ska det gå?

Tack och lov har jag via snälla vänner i Kusmark, lyckats ordna så att Farmarpojken får det bra i några veckor. Nu ska han få lite träning i både hoppning och dressyr av två jätteduktiga tjejer. Ett orosmoment mindre. Nu behöver jag inte ha dåligt samvete för min häst när jag blir "handikappad" ett tag... :-)

Idag ska gamla fårhagen plockas ihop. Timbers gamla hage måste oxå bort. Betesputsen ska fram. Vinterhagar byggas. Jordkablar grävas ner till belysningen på uteridbanan. TVÄTTA. Hjälpa mamma med sin åsk-havererade dator. Stallet är redan städat och klart för idag. Toan städad. Sen vill jag hinna busa lite med. Skratta, mysa och LEVA. Visst..? ;-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar