torsdag 6 augusti 2009

Tillbaka i vardagslunken?

Om tre veckor ska jag operera bort min stora knöl i magen. Har lite ångest över tanken att jag blir "handikappad" i nära två månader efter operationen. Allt som jag vill göra...? Hur ska det gå...? Inte kunna rida, jobba, lyfta, bära... Nå väl, som min mamma brukar säga: Du får se det som en prövning!

Men jag vill inte "prövas" mer - jag vill leva fullt ut NU! Får väl bara omstrukturera min vardag lite för en tid. Vad är två månader i relation till två år, eller 20? :-) När jag blir tvingad att stanna av lite, kanske nya projekt, nya utmaningar, eller nya visioner växer fram..?

För en del har semestern tagit slut och de har gått tillbaka till vardagslunken. Ungarna har börjat om sina fotbollsträningar och i veckan gör även nr. 5 o 6 sina debuter på träningstillfällena. Med fyra barn på aktiviteter på vardagskvällarna blir det en hel del pusslande. Skjuts hit och dit. Passa tider. Osv osv...

I kväll skulle jag behövt vara klonad i minst tre exemplar. Styrelsemöte, träning och hemma match vid samma tid. Samma visa nu i helgen. Match, dressyrtävling, och körtävling. Spännvidden i milantal över dessa aktiviteter är ca 25 mil. Omöjligt att hinna pendla mellan m a o... :-)

Nä, här har jag inte tid att sitta mer nu. Har tusen saker att ta tag i!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar