söndag 9 augusti 2009

Hemma igen

Äntligen hemma! Brukar aldrig klaga över sol och värme, men i helgen har det varit hemskt! Körtävling i över 30 graders värme är inte nådigt för vare sig hästar eller människor. Men oj så roligt vi ändå har haft... :-)


Farmarpojken har skött sig exemplariskt, som vanligt (!) hela helgen. Vi vann dressyren sju poäng före tvåan, gjorde en jättefin runda på precisionsbanan (där tyvärr lite för många bollar ramlade ner), en underbart fin tur genom maratonbanan, och i det stora hela så kan jag med säkerhet säga, att nu har värdet på min fina hingst mer än fördubblats! Är så stolt över min fine lille kille... ;-) Vi blev tvåa totalt i hela tävlingen och fick åka hem med två fina rosetter.
Paula och Nypon genomförde en jättefin tävling i värmen i Lycksele i går. Tvåa i LC:n och trea i LB:n. Jättefina poäng och en helnöjd Paula.
Malin spelade två fotbollsmatcher i Lycksele idag. Hon har ju börjat som målvakt och tycker tydligen det är jätteskoj. Inga mål blev insläppta, och de vann båda matcherna, så allt verkar ha gått bra!
Nu ska jag krama min gosiga kudde som jag verkligen saknat.
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar