söndag 23 augusti 2009

På väg och förbi.

Har hunnit med precis allt jag tänkt göra idag, och lite till... Känns inte ens som om jag har stressat - perfekt! :-) Och det bästa av allt: Dagen är inte slut än! :-D

Måste skriva av mig angående ett ämne som jag brinner starkt för, nämligen att våga.

Har man en hyfsat balanserad självkänsla, där vi vet vårt eget värde och inte behöver vara bättre än allt och alla för att inte känna oss värdelösa, så är det mycket lättare att våga.

Klarar man av att inte vara perfekt, att göra om misstag till roliga historier, och att prova på saker utan att inte vara rädd för att misslyckas - då är det oxå mycket enklare...

När man känner att vad som än händer, så klarar man av att hantera det.
Då har man kommit långt! :-)

Jag vet att jag är där. Och förbi.

Jag fixar att höra sanningar. Jag kräver att få höra sanningar. Jag tolererar inte att sanningar beslöjas, döljs, lindas in och förmildras. Säg som det är istället! Fjantiga undanflykter, ursäktande små vita lögner och babbel utan sens moral gör sår i mina öron.

Bara för att sanningar uttalas, behöver de inte komma på ett kränkande och nedvärderande sätt. Visst borde vi kunna vara ärliga utan såra varandra i onödan? Efterlyser ödmjukhet och sunt förnuft...

Hur vill DU bli behandlad..? Behandlar du andra på DET sättet..?

Jag vågar erkänna att jag gjort massvis med missar. Blivit sårad, sårat andra, gjort knasigheter utan dess like, förlorat en massa pengar m.m. m.m. (listan kan göras lång..) Men... utan alla dessa dumdristigheter så hade man ju inte varit där man är idag!

Idag tackar jag för alla, precis ALLA saker jag varit med om. Både dåliga och bra. Jag är så glad och så tacksam... vill inte byta bort en endaste minut... Allt det som jag hittills varit med om (speciellt de sjuka, galna och crazy sakerna...) skulle jag inte kunna ta med mig i min historia, om det inte varit för att jag VÅGAT! :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar