tisdag 18 augusti 2009

GÖR något!

Ibland önskar jag starkt att jag vore mer handlingskraftig och lite mindre tänkande. Jag är egentligen ganska handlingskraftig, men jag kan alltid bli mer..!

Man kan alltid förbättra sig. På alla områden. Bara man vill.

Stagnation, stillastående och svenskt "lagom" är inte riktigt min grej. Allt eller inget. På eller av. Antingen eller...det är jag.

Att hitta jämvikt och balans är bland det svåraste jag åtar mig i mina livsuppdrag. Tack och lov märker jag att det blivit något lättare med åren. Är det det man kallar erfarenhet..?

Tycker däremot INTE om att måsta hålla igen allt, som bubblar inom en. Det måste UT, på något vis...

Varför hålla igen när man kan ge allt..? Varför skjuta upp saker som kan göras på en gång? Varför låta tillfällen passera, när man kan fånga dem direkt?

När man vet vad man vill, när beslut inom en har fått gro och mogna fram, för att senare vridas och vändas på, för att man verkligen vill vara säker på att det är detta man vill, varför ska man då vänta på att skrida till handling?

Är det Jantelagen som spökar?... eller gnager oron hål på övertygelsen?

Nej då. Vägra låta andra påverka sånt som i allra högsta grad handlar om bara dig!

Våga lita på dig själv!
Lita på att rätt vilja och rätt inställning gör underverk!
Våga Leva... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar