torsdag 13 maj 2010

Död bil och sommarlovsentrepenörer.

Blödande bil...


Jag saknar verkligen vår pick-up! Av många anledningar... En anledning blev mycket uppenbar igår kväll, när jag körde på en sten som dragits upp av vägsladden: Jag vill ha en bil med hög markfrigång!

Mitt zick-zackande mellan stenarna hjälpte inte. Pang sa det och hål blev det på oljetråget i bilen. Nu har jag inte bara orsakat miljöförstörelse, jag har dessutom gjort oss utan färdmedel. :-(

Jag vägrar dock erkänna mig som en looser. Kommunens väg. De ansvarar för den. Vägen ska vara i kördugligt skick. Det var den inte i går. De ska få räkningen från bilverkstaden. Jag ska INTE betala den... ICKET!

Min man jobbar idag - igen. På en röd dag. Fick stiga upp tidigt som attans för att följa med och hämta en annan bil. Fotbollsmatch för nr. 5 halv nio. Paula fotboll kl. 14 i Kusfors. Behöver en bil idag! Materiella ting.... allt ordnar sig! :-)

Inget föl. men det är ju inte lördag än. (som Stig sa)

Läste förresten på Norsjö Kommuns hemsida om sommarlovsentrepenörer. Bra initiativ! Blir skoj att höra utvärderingen av det projektet till hösten. Hoppas många nappar på det! Läs mer om projektet HÄR.

Nu mera kaffe och väcka blivande fotbollsproffs. ;-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar