onsdag 5 maj 2010

I väntans tider

Inget föl ännu. Nypon verkar hur cool som helst. Min kära man gissar att fölningen blir av på fredagnatt. Paula i morgonnatt. Vi får se. Spännande är det iaf. Vi har äntligen lyckats få övervakningskameran till att fungera på ett bra sätt. Min nattsömn är helt klart störd, för man kan ju inte låta bli att ligga och titta på henne via kameran... :-)

I går ringde de upp från min förra arbetsplats, för att meddela att de anmält mig till en kurs i Umeå i början av juni. En en-dags-kurs tack och lov. Efter min förre chefs tragiska bortgång, så har det tagit lite tid att få ordning på personalstrukturen. Nu verkar det klarna, och det vill ha med mig i gänget.

Känns faktiskt skönt att ha något att bara gå till. Och jobba. Slippa planera allt, fixa, ordna och organisera. Det känns skönt. Semester = vara anställd. Inte egen företagare. :-)

Datum för öppen gård är inbokat. Det blir av i mitten av augusti. Ska ha hembakat bröd från vår egen bagarstuga till salu, servering, aktiviteter, ponnyridning m.m. m.m. Ska bli kul.

Paula ligger hemma i feber i dag. Ont i halsen. Stackarn...

Fint väder, så nu blir det snabbstädning och sen UT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar