onsdag 26 maj 2010

Rätt gissat!

Farmarpojkens första sto har anlänt för betäckning. En jättefin c-ponny vid namn Kavatina. Än så länge har hon inte börjat visa brunst, men jag tror det beror på det ruggiga vädret. Bara värmen kommer tillbaka, så ordnar det sig nog.

Minette Johansson från Harmonins Stuteri kommer att hjälpa oss vid betäckningarna. Det känns tryggt och bra att ha henne som hjälp. Hon har många års erfarenhet och har sett och upplevt det mesta inom hästavelsvärlden.

"Tina" och Farmarpojken pratar mycket med varandra och han är redan superkär... :-)

Har varit i Skellefteå och deklarerat idag. Jordbrukets bokslut såg riktigt bra ut och min egen firmas bokslut blev ungefär som jag väntat mig. Ändringar inom verksamheterna står inför dörren och det ska bli intressant att se utfallet på det nästa år.

Ungarna har operation dagsverke idag. Trots det dåliga vädret, så har de kämpat på bra med alla sysslor jag satt dem i att göra under dagen. Mockat hagar, samlat plast, plockat ris och rensat hos hönorna. I kväll ska de få sin belöning. :-)

Tapper och Nypon mår bara bra. Han blir modigare för var dag som går, och Nypon har tack och lov lugnat ner sig något. I morgon ska jag släppa dem i den större beteshagen. Det torde bli uppskattat.

Har lyckats gissa rätt när det gäller Skötkonungs drömhus. En åttakantig timrad loge. Hur tusan kunde jag komma på det..? Gissade dessutom rätt på vilken sorts lampa kingen har i altantaket: ett gammalt vagnshjul med värmeljuslyktor i. Hur stor är sannorlikheten att jag skulle gissa rätt på detta..? Inte så stor va...? Men jag gjorde det!

Strax ut och köra häst i regnet. Vill bara få upp värmen först... Långkalsongerna har plockats fram igen och igår var både vinterjackan och vinterbyxorna på. Brrr...

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar