söndag 2 maj 2010

Snart föl!

191 lag. Så många spelar i Falköping! Norsjö skickade iväg två lag med tjejer som är födda -96 till detta SM. Dessa lag finns med bland de fyra bästa. I Sverige! Helt otroligt! Jag har inte fått slutresultaten än, men det verkar som om ett av Norsjös lag tagit sig till final i alla fall... Fortsättning följer!

De nya lammen verkar må bra. De "gamla" lammen har redan fattat vilka könsroller de har och baggarna rider redan på varandra och stångas. Otroligt vad de utvecklas fort!

I dag kollade jag almanackan ordentligt och insåg att jag räknat helt fel beträffande Nypons beräknade fölning. Hon har gått tiden ut (11 mån) idag!!! Oj. Tur att kameran redan är installerad och boxen sanerad. Nu blir det snart sömnlösa nätter...

Mellan söndagsstädningen så har jag plöjt igenom allehanda litteratur i ämnet, och försöker vara påläst inför det som komma skall. Hoppas allt kommer att gå bra. Och hoppas att Paula hinner komma hem innan fölet kommer!

Nypon verkar cool. Hennes juver har vuxit ytterligare. Men ännu inga vaxproppar eller slapphet "där bak". Än dröjer det nog lite. Tror jag...

Malin har kört Emil helt på egen hand till Sorliden och hämtat med sig Alexander hit hem. Nu busar de för fullt utomhus och har full koll på de små busiga lammen.

I eftermiddag ridlektioner. Hoppning. Malin vill ta med sig Emil och delta. Klart hon ska få det. Emil älskar ju hoppning!

Ha det gött!
P o K/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar