onsdag 19 maj 2010

Vaxproppar

Nu är det rejäla vaxproppar ytterst på spenorna på Nypon. Enligt alla så ska det betyda fölning inom 24-48 timmar. Tror verkligen att det blir i natt. Nu har jag sagt så länge, men i natt måste det bara bli...

Typiskt nog så har förkylningen gjort mig totalt däckad i dag. Jag har gjort mitt bästa för att verkligen vila och kurera mig. Jag har inte tid med att vara sjuk!!! Över 39 i feber, huvudvärk och en fruktansvärd värk i kroppen. Usch och fy!

Har gett mig tusan på att fixa mina inplanerade sysslor de kommande dagarna i alla fall. I morgon blir det Ersmark med farmarpojken på förmiddagen. Sofia ska finslipa lite hoppning inför fredagens hopptävling i Umeå. Vitrockar efter lunch i Skellefteå i morgon och sen hem.

Hopptävlingen på fredag har visst ett stort startfält. Det ska bli jätteintressant att se hur min vacker-pojke fixar detta.

Duktige grannen har snart byggt klart hönshuset. Det kommer att bli superfint! Längtar efter att få släppa dit hönorna.

Nu ska jag bädda ner mig i min sköna fotölj framför övervakningsbilden på Nypon. Ha det bäst!
P o K / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar