fredag 7 maj 2010

Visionen är tydlig och klar.

Inledde denna fredag med ett mycket givande möte med en projektledare från LRF. Nu bubblar jag av iver och inspiration. Vi har gemensamt gjort en handlingsplan för den närmsta tiden och kommer att träffas efter sommaren, för att utvärdera och revidera den ytterligare.

Planen sträcker sig i sin helhet över tre år, men är bara strukturerad i detalj fram till sommarens slut. Det ska bli intressant att se vilka vändningar den då tar... :-)

Målet och visionen är dock klar. och det känns bra. Att sträva planlöst omkring, utan att veta vart man är på väg, är enligt mig slöseri med tid och väldigt orationellt. Ordning och reda. Nu kör vi!

Inget föl ännu. Bakade hela kvällen igår, medans jag sprang emellan ugnen och tv-monitorn från stallet. Nypon lugn och fin. Samlar kanske kraft..? Jag gissade ju på lördagnatt. Vi får väl se...

Min annars så starka karaktär och självdisciplin har en svaghet. Jag väljer nu att erkänna att den inte kommer att förvinna. Trots mina Tappra försök, så gör den inte det...

Ibland är det ju så, att ju mer man försöker, desto värre blir det. Kanske jag borde låta bli att försöka? Undrar hur det blir då...? hmmm.

Nå väl. Trevlig helg alla glada och goa människor!

Live life, take care - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar