söndag 30 maj 2010

Lärorik helg med segersötma

På två dagar händer det mycket i ett föls tillväxt. Lille Tapper är duktigare än någonsin och har blivit både tamare, rundare och ännu modigare. Snabb i benen är han med, och bråkar lite med mor sin emellanåt. ;-)

Kavatina verkar har saknat sin boyfriend i helgen. Nu brunstar hon och visar tydligt intresse för min hingst. I morgon blir det betäckning. Spännande! :-)


Malin och Emil värmer upp inför precisionen.


Helgen var lyckad och lärorik. Malin satte ribban högt, som förste startande i dressyren, med fina 115p. Endast ett ekipage fick bättre poäng än henne under hela helgen, och det var SM-vinnaren Tina med 116p. Ett ynka poäng ifrån...

Själv fick jag 112p, som jag är supernöjd med. Det gav mig en andraplacering i dressyren, endast ett poäng efter tvåan.

I precisionen var det jäktigt med att först hinna grooma åt Malin (som körde superbra) och sen hinna göra i ordning FP. Kort framkörning och taggad pålle gjorde det lite svårare för mig. I andra porten krånglade FP och ville gå en egen väg, men jag lyckades reda ut det hela utan att riva några bollar.

Efter port tre sa min inhoppade groom att jag hade kört fel. Jag fattade ingenting... Tydligen hade jag kört genom porten som stod bredvid istället. Åt fel håll dessutom... Ha ha... Jag märkte ingenting, utan fortsatte bara att köra. Till slut blåste domaren av mig och meddelade att jag var utesluten från precisionen pga fel körd väg. Blah....!


Även solen har fläckar. Även Vekå kan göra fel. Men jag erkänner det inte så gärna... ;-) Lärorikt och omskakande att göra en sådan blunder. :-)

Inför maraton-momentet så tänkte jag först att jag skulle köra väldigt lugnt. Inga placeringar fanns inom räckhåll med tanke på min fadäs i precisionen. Men likväl när jag stod där på starten, och kände min hästs ambition att göra bra ifrån sig, så tänkte jag att: Va tusan, vi kör så det ryker! FP var med på noterna och vi hade skitskoj. Han for precis dit jag styrde i hindrena och gjorde verkligen sitt bästa.

Fort gick det emellanåt och bra flyt hade vi. Hade inga fantasier om någon topplacering, men otroligt nog så vann vi. Fantastiskt! Debut i natuonell lätt klass. Hem fick vi åka med en andraplacering och en förstaplacering. Hade jag inte dabbat mig i precisionen, så hade det säkert gått jättebra totalt med! Intressant läge inför framtiden. :-)

I morgon blir det Bolaget. Måste hinna städa. Huset förfaller. Vill sätta potatisen. De borde egentligen redan ha varit i marken... Betäckning på em. Malin fotbollsmatch. Möte med kommunen. Jaja.... Ny vecka. Ny agenda. :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar