tisdag 10 november 2009

10 veckors väntan är över!!!

NU kan jag säga att Såret är läkt. Äntligen...! Behövs inget bandage längre. Det vätskar sig inte, ser torrt ut, och har endast en liten skorpa, som är nästan obetydlig. Oooo, vilken glädje!!!

Naturligtvis så ska något annat krångla. Men jag försöker tänka att kroppen gör väl en sak i taget..? Nu är Såret läkt, då tar den väl tag i något annat, som oxå behöver fixas till... Min förvridna mage, som inte har någon känsel från naveln och neråt mot hårkanten, är fortfarande öm och svullen. Har en stickande, molande känsla "där inne" som retas och svider. Hoppas och tror att det är nervändar, som försöker hitta varandra igen. Och att det är mina celler, som jobbar förtvivlat med att bli av med slaggprodukter och annat "skräp", som stör min kropp i anslutning till Såret. Visst låter det logiskt?

Idag blir det tandläkaren. Usch och bläää. Bet ju av en tand för någon vecka sedan, och har sen dess haft tandvärk till och från. Vågar inte tänka på vad slutnotan kommer att bli, efter att ha fått detta åtgärdat... Det stundar mot jul, och jag vill lägga slantar på julklappar istället!

I går deltog nr. 6 på sin första ridlektion. Det gick superbra! Tur hon har öron, för annars hade leendet gått runt huvudet! :-)

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. Härligt.. Hoppas allt annat ordanr sig oxå. Kramen

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tack så mycke å kram tebaks!

    SvaraRadera