lördag 21 november 2009

Uppe igen

Har debuterat på hästryggen efter tre månaders uppehåll! Tog en skogsrunda med min glada Farmarpojke igår och allt gick superbra. Det känns dock i kroppen idag... Magmusklerna är inte som de brukar vara och det kommer att ta tid, innan man är tillbaka där man va innan operationen. Träningsvärken gör sig påmind idag, men inte bara i magmusklerna, utan även lite här och där faktiskt... :-)

Idag plockade jag fram bjällerkransen för att kolla så att FP fortfarande accepterar ljudet av den. Det gjorde han utan problem. Fick en riktigt fin julkänsla i kroppen när vi travade fram i vagnen idag. Nu har jag t o m börjat fundera på julgardiner, så trots snöbrist så glimtar julstämningen till ibland. :-)

Tjejerna tog sig en skogsrunda med ponnyerna idag, tillsammans med vår hyresgäst. Nypon hade visst varit i sitt esse. Hennes havandeskap påverkar henne verkligen på både det ena och det andra sättet. Hormoner kan visst ställa till det även för djuren.

Bakade jättegoda grahamsbullar igår till fisksoppan, som skulle bli vår "annorlunda mat" denna vecka. (vi har ju bestämt att ha det varannan fredag) Både soppan och bullarna blev succe´! Gjorde dock på tok för mycket soppa, så det fick även bli dagens lunch. :-) Soppans namn är: Mustig fisk- och rotsakssoppa. Om någon vill ha receptet så får ni höra av er.

Nu ska jag, trots att det faktiskt är lördagkväll, färdigställa ridklubbens papper så att jag kan packa ihop alla pärmar och se ett slut på det hela. Oj, så skönt det ska bli..!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar