söndag 29 november 2009

Trött och frusen Vekå

I helgen har min kropp skrikit efter sömn och vila. Har för en gång skull lyssnat på den och gjort mitt bästa för att ge den vad den velat ha. Jag har i alla fall försökt...

Att inte nyttja Tiden, har jag svårt för. Finns ju så mycket som jag vill göra! :-)

Bakade i bagarstugan i går förmiddag. Körde sen en sväng med FP, städade, tvättade, lagade mat osv. osv. Mor och far firade häromdagen sin 20-åriga bröllopsdag och vi var därför ditbjudna på middag. Softade sen hela kvällen i soffan med familjen.

Förmiddagen idag har även den tillägnats stillsammare aktiviteter. Laddade inför körturen med Farmarpojken in till Norsjö. -13 grader i morse och nästan lika kallt över dagen. Nära 20 km i vagnen bakom FP blev lite kallt faktiskt. Men vi fixade det!

Taggad FP väntar på att få bege sig iväg till Norsjö. (kolla in alla klockor på ryggen hans) :-)

Körde Storgatan fram och lämnade av Tomten vid hembygdsområdet. Väldigt trevligt och roligt att få uppleva alla glada miner från de storögda barnen som väntade på Tomten.

Nu blir det familjeråd och kvällsmys.

Ha det gött, puss puss / Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar