tisdag 17 november 2009

Lockande chaufförs-uppdrag

Snö-slasket behåller sitt grepp om oss än. Trotsade det ruggiga vädret och begav mig ut på en körtur med Farmarpojken i förmiddags. Fick sällskap på kuskbocken dessutom. Trevligt värre! :-) Det blöta vädret kunde inte ta kommandot över vår kvalitetstid bakom min duktiga pålle.

FP drar risslan vintern -08

Har fått en förfrågan om att skjutsa Den Riktiga Tomten på skyltsöndagen. Genom Norsjö samhälle ska han åka, ner till hembygdsområdet. Naturligtvis tackade jag JA. Hoppas bara vi får skjutsa Tomten i risslan... men fortsätter denna väderlek, blir det nog vagn med hjul - inte medar...

Hade ett långt förberedande möte idag. Ska framföra "tunga" besked i morgon, möta vitrockar och vara stark. Vet att allt kommer att gå bra. Det finns liksom inget alternativ. Allt kommer att gå bra! :-)

Oroar mig mest för bilfärden till och från Skellefteå. Blir så trött bakom ratten, måste få röra på mig... Det dåliga föret kanske håller mig alert dock, så det kommer nog att gå bra det med!

Nymald lever, blandad med mald rå potatis, kryddor och fläskfärs = Vekås Leverbiffs-smet! :-) Har inte hunnit avsmaka ännu...

I eftermiddag har vi styckat grisarna, malt fläskfärs och fixat hemmagjord leverbiff. Hade anlitat en jätteduktig styckare, som gjorde sitt bästa med att förmedla sin kunskap till oss. På mindre än en timme var styckningen klar. Och då hade han tagit det väldigt lugnt. Inser att man behöver en hel del specialverktyg, för att styckningen ska bli smidig och för att resultatet ska bli riktigt bra. Men, det är väl som med allt annat... Övning ger färdighet! Måste träna på detta. Massor av gånger! Behöver nog köpa in fler grisar... :-)

Nu blir det sängen och ladda inför morgondagen.

Take care, live life, be happy - and make love happen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar