tisdag 24 november 2009

Föremål å händelser att längta efter


Haft en riktigt bra dag idag - igen! :-) Det händer saker hela tiden. På många olika plan. Jag hinner då sällan/aldrig få tråkigt.

Känslomässigt har denna dag varit en riktig berg-å-dalbana. Har nog varit å duttat på alla känslokategorier som finns. Det måste ju betyda att Dagen Idag har varit speciell, och att jag har använt mig av tiden, inte suttit av den...

Stallrutinerna på tidig morgon, som avlöses med skitskrapning och utfodring i ladugården åt kalvar, höns och får, skapar en bra start, där den fysiska aktiviteten startar upp kroppen ur vintermorgonens grepp. Den här årstiden är jag lite extra morgontrött. I morse var inget undantag. Hade mer än gärna sovit en stund till.

Mina snälla och duktiga föräldrar var hit idag och bytte glasrutan på fönstret i Paulas rum. Den evigt immiga och glosiga rutan, som satt där tidigare, är nu borta! Oj, så fint det blev.

Börjar faktiskt drömma om att kanske måla om fönsterkarmarna till sommaren. DET skulle bli en rejäl ansiktslyftning åt detta hus! Fast jag vill ju även fixa golvet i vårt sovrum, tapetsera om där också, sätta nytt tak i toan uppe, måla taket och väggarna i hallen m.m. m.m.
Hmm.... brist på projekt har jag INTE. Mest tidsbrist! :-)

Jag och Anna-Lena "Konka" i Växjö feb -08, här hade vi gjort oss "fina" på flickaktigt sätt med rött läppstift... :-)

Världens Bästa Konka har tänkt komma till mig mellan jul och nyår. Törs knappt tänka tanken... Är rädd att det inte blir av. Hoppas verkligen denna gång... Det måste ske! Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en, och jag hoppas. Och tror. :-)

Har min Konka att tacka för så mycket. Utan henne hade jag inte suttit här idag. Hon är min hjälte, en av mina förebilder, en riktig fighter och är för mig bland de viktigaste personerna i mitt liv. Ingen har fått mig att skratta, gråta och göra så mycket galet och tokigt som hon.

Vi två har aldrig tråkigt ihop. Vi kan sitta instängda i ett tomt rum och ändå komma på sätt att göra den vistelsen till något bra. Vardagsbestyr i Konkas sällskap blir till ett äventyr. Matlagning, städning, handla, allt "vanligt" , gör vi till outforskade tillfällen att ta vara på tiden. Att Leva. Att skratta. Att älska...

Älskar dig Konka. Hoppas vi ses snart! Snart 2 år sen sist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar