fredag 27 november 2009

Klappat å klart inför advent


Nu är det färdigpyntat i vårt hus inför advent. Känns underbart skönt att ha det gjort!

I morgon ska jag bara pynta vagnen, som jag och Farmarpojken ska skjutsa tomten i på skyltsöndagen. Har även funderat starkt på lite julbak. Hoppas bara jag får någon som hjälper mig. Det är lite tufft att fixa kavling och gräddning själv. Sen så är det ju mycket trevligare om man är fler! :-)

Köpte sista julklappen idag med. Det brukar alltid trilla dit någon fler klapp när julafton börjar närma sig, men det som var planerat att köpas in ligger nu i fina inslagna paket i vårt sovrum.

Tog en ridtur i vinterlandskapet igår. Jätteskönt! Provade t o m lite galopp. Det var skoj! ;-)

Igår provstekte jag även mina hemmagjorda leverbiffar till middag. De blev superbt goda. Hade dock ingen lingonsylt hemma, så det fick bli ketchup istället. Idag blev det älgköttgryta till middag och Lanorma-potatis samt gräddsås till. Mums!

Den aldrig sinande högen med tvätt, har fått ett större format än normalt och jag kämpar förtvivlat mot de krafter, som verkar ihärdiga med att kräva denna högs ständiga existens. Tvätt går ju inte att gömma någonstans... som dammråttor gör... :-)

I dag fyller min älskade mor år. 71 stolta och duktiga år. Nu väntar bara familjen på min manlige hälft, som brottas mot det aldrig sinande "arbetet".

Trevlig helg! P o K/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar