torsdag 5 november 2009

Det lönar sig


Jag börjar bli ganska övertygad om att mycket har en mening. Ibland när allt känns som värst, när man knappt kan se någon ljusning, så uppenbarar sig plötsligt något eller någon, som varit den förlorade "pusselbiten". Människor kommer in i ens liv av en anledning. Orsakerna kanske inte alltid är så uppenbara. Men börjar man tänka efter, så kanske man kan se ett mönster...?

Med ett öppet sinne och en vaken blick, så får man uppleva så mycket mer av livet. Jag är tacksam för varje dag, för varje känsla och för varje litet ögonblick. Om än det är ett glatt eller ett sorgset. Jag är tacksam...!

Mitt projekt som jag jobbat med sedan i början av sommaren har utvärderats fortlöpande. Egentligen skulle inte nästa utvärdering ske förrän just innan jul. Men många faktorer har lett till att den blev tidigarelagd. Vårt välstrukturerade och målinriktade arbete har gett resultat. Även mina ansökningar om utökade ekonomiska inkomstkällor.

Detta känns superbra. Allt hårt arbete man lägger ner... Det lönar sig! Har aldrig låtit mig nedslås trots allt elände man varit tvungen att gå igenom. Nu kom den extra kraften och energin för att jobba vidare. Denna gång med ännu högre mål i sikte, fast på ett lite annat plan...

Omorganiseringar i vår vardag kommer att bli nödvändiga och nu ställs vi inför nya utmaningar. Spännande och intressant!

Förmiddagens möten var berikande och eftermiddagen har tillägnats tandläkarbesök x2 och en massa väntetid. I kväll blir det att jobba sent för att hinna i kapp...

Ta hand om varandra, P o K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar