torsdag 18 mars 2010

Förändringsakuten

Många är vi som är rädda för förändring. Vanligt är att man i rädsla ser det man måste välja bort, eller det man förlorar, i en förändringsprocess. Jag väljer det motsatta.

Jag vill tro att det är viktigt att skapa en förståelse och ett engagemang för den förändring som sker. Minst lika viktigt är det dock att göra rätt saker. I rätt ordning.

Jag är så trött på att konstruera strategier som inte leder någonstans. Min målmedvetenhet, min kreativitet, min handlingskraft och min kompetens får hela tiden stå tillbaka. Nu ska jag agera förändringsagent!

I vissa lägen i livet är inte trial-and-error ett alternativ, man måste hitta omedelbara lösningar på konkreta vardagsproblem. Jag går nu från att veta till att göra. Min vardag kommer att bli effektivare. Jag ska gå från tidsoptimist till tidsmiljonär. Från brandsläckning till långsiktighet.



Kan knappt vänta...

Here I go again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar