söndag 21 mars 2010

Mina Rättigheter

Jag har rätt:

Att få känslomässigt stöd.
Att leva utan arga utbrott och raseri.
Att bli hörd och bemött med respekt och acceptans.
Att ha en egen uppfattning, även om andra har en annan uppfattning.
Att inte bli kallad för saker som nedvärderar mig.
Att mina känslor och erfarenheter erkänns som sanna.
Att få en uppriktig ursäkt för eventuella kommentarer som jag finner stötande.
Att leva fri från kritik och omdöme.
Att få uppleva tydlig och ärlig kommunikation.
Att bli respektfullt tillfrågad istället för beordrad.
Att leva utan anklagelse och skuld.
Att mina övertygelser och intressen nämns med respekt.
Att få uppmuntran.
Att leva fri från känslomässiga och fysiska hot.

Detta är mina rättigheter. Och Dina.

Live life, take care - be happy! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar