måndag 29 mars 2010

Trafikdåre

För en person, vars livs-hastighet går i 180 knyck, så skapar vägbulor och skarpa kurvor stora problem med att hålla sig kvar på "rätt" väg. Snabba hastigheter ger en tunnelseende. Man ser bara rakt fram, svischar förbi alla varningsskyltar och påbudsmärken utan att ta del av dem till fullo.

När man harvat ute i vägrenen efter en skarp vänsterkurva, där hela ens liv hann passera i ett litet ögonblick, så hinner tankarna rusa vilt inom en. " Visst såg jag en skylt som varnade för denna kurva lite tidigare..?" Då förbannar man sig själv att man inte bromsade i förtid och tog det varsamt genom kurvan, i stället för att utsätta sig själv med bredställ i 180 och parera sig genom den farliga kurvan.

Det gick bra denna gång, men hur går det nästa gång..?

Nu har jag kört över både spikmattor, vägbulor, genom skarpa kurvor och lagat mitt trasiga fordon i omgångar. Kanske dags att sakta ner farten..? Börja titta på vägskyltar ordentligt..? Hålla sig till "reglerna"..?

Jag har lyckats med att få en viktig person i mitt liv till att göra det samma. Nu är det min tur. Wish me luck!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar