lördag 6 mars 2010

Utan röstresurser

I väntan på tävlingssäsongen...

Nu har jag skottat fram Maratonvagnen och Giggen. Tävlingssäsongen närmar sig och träningsvagnen ska snart bytas ut. Ooo va jag längtar. Igår red jag en runda på min hingst. Testade för första gången på länge galoppen. Det gick jättebra. Lungt och fint utan bus. Underbart. Träning GER resultat!

Idag är jag däckad. Totalt. Helt utan röstresurser, halsen känns som ett stort öppet sår. Benen bär mig inte, kallsvettas och brottas med febertoppar upp mot de 40. En våg av frusteration sköljer över mig med jämna mellanrum, eftersom vetskapen om allt som är ogjort hela tiden gör sig påmind...

Tack och lov att körträningen i Ersmark blev i morgon istället för idag. Vill verkligen inte missa den. Undrar dock om min röst tillåter några ridlektioner i morgon kväll, känns tveksamt.

Nu ska jag försöka hitta en dunderkur. Måste bli frisk! NU! :-)

Take care, live life - be happy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar