söndag 28 mars 2010

Res dig Upp..!

Äntligen mår Farmarpojken bättre! Det var nog sprutan som ställde till det, kan inte tänka mig att det var något annat.

Jag tror att det har kommit minst tre-fyra decimeter snö i helgen. Helt otroligt! Våren känns väldigt avlägsen... Detta eviga snöande ställer till det för oss här hemma. Min man får otroligt mycket att göra ute på vägarna, vilket leder till att jag blir ensam med gården. Tack och lov har duktige grannen funnits till hands i helgen. Guld värt!

Malin hade en kul och givande dag i Vännäs i går. De åtta matcherna de hann med under dagen slutade med seger allihopa. Roligt för de små... :-) Paula meddelade i går kväll att de inte förlorat ett endaste set under dagen och gått vidare till kvartsfinal idag. Gamen games är en stor volleyboll-händelse med tjugotalet lag som deltar i Paulas åldersgrupper, så kvartfinal är bra! Hoppas de växer som individer oxå efter denna givande och vinstrika helg.

Jag tycker att Norsjö Volley kommit på en bra plan med alla dessa mobiltelefoner under helgens turnering. De samlades in på förmiddagen i går, och återlämnas inte förrän vid hemfärd i eftermiddag. En liten stund i går kväll fick de dock möjlighet att ringa hem för att meddela sig om läget. Bra lösning för att få barnen fokuserade på uppgiften = att spela volleyboll!


Jag såg en otroligt fin familje-äventyrs-film igår med barnen. Den var tecknad, vilket kanske kan avskräcka en del vuxna, men den innehöll ett sådant fint budskap och sens moral, så jag vill starkt rekommendera alla att låna den. Den heter Upp. Se den!!!

Ha det bäst - helst till häst!
P o K/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar