onsdag 8 juli 2009

Allt man behöver på fyra ben


Vi har en shetlandsponny som är allt man kan få, förpackat i ett litet hästformat. Han är snäll, lugn, väluppfostrad, ambitiös, otroligt kvick, snabb, lyhörd och stilig. Men samtidigt är han även busig, envis, dumtjurig, fjantig, lat, egensinnig, och nonchalant. Ganska motsägelsfullt - eller hur? Men det är precis så han är, vår charmiga lilla Emil. Han är ALLT! :-) Och ägaren Malin älskar hans egenheter över allt annat...

En dag kvar. I morgon fyller jag år. Ett år till närmare fyrtio... Önskat mig ett nytt strykjärn (praktisk som man är) fika på säng och sovmorgon! Det tycker jag låter som rimliga önskningar, visst..?

Har suttit med pappersarbete hela förmiddagen, nu är det äntligen klart och jag kan pusta ut. Bakade tårtbottnar igår och ska baka lite långpannekakor idag. Måste handla, köra Emil, tvätta två maskiner, olja altanen till stugan (har fått en som är intresserad av att hyra den!) och hinna städa källaren med, innan i morgon. För i morgon vill jag inte göra mer än nödvändigt!

Ha det bäst, P o K / kram från Vekå

1 kommentar:

  1. är så avis ni har ju en shettis med alla egenheter en shettis har;-)
    kramar

    SvaraRadera