tisdag 14 juli 2009

Halvvägs...

... genom sommaren är vi nu. Kan inte fatta det! Hoppas vädret vänder snart. Känner att man får mer gjort och blir piggare i sinnet när solen skiner.

Däckade vid 22-tiden i går kväll och vaknade vid 8 i morse! Har sovit som en klubbad säl och fattar inte varför jag ändå inte känner mig utvilad... Tjurarna var lite sura över min sovmorgon i morse och råmade extra högt i mina tinnitus-öron. Usch och aj!

I dag är det bak på G i bagarstugan. Eldar för fullt för att få upp värmen i ugnen. Hade tänkt mig hinna med lite trädgårdspyssel och tömkörning mellan måltiderna i vårt hem. Ibland kan jag uppleva att mycket kretsar kring fika-lunch-fika-middag-kvällsmål. Hinner knappt lämna spisen innan man ska dit igen.

I går gjorde min duktiga Paula lunchen helt på egen hand. Tack för det! Gott blev det med. I dag ska tonåringarna göra hembakt pizza i vår vedeldade ugn i källaren till middag. Det ska bli intressant och förhoppningsvis gott!

Ha det bäst! P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar